Opleiding Servicedesk medewerkers voor cursisten

Dit programma is bedoeld om werklozen te helpen met het vinden van een baan in de ICT-wereld. Wij doen dit door werkzoekenden met affiniteit voor ICT te helpen door middel van certificeringstrainingen.

Welke voorkennis heb je nodig?

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur werkervaring in de ICT.
  • Talen Nederlands: mondeling en schriftelijk goed. Engels: begrijpend kunnen lezen, het lesmateriaal is in het Engels,
  • Basiskennis van PC en internet is een must.
  • Zelfwerkzaamheid om het traject succesvol te kunnen voltooien.

Wat wij doen bij ITCaS

De trainingen die wij verschaffen spelen in op de vraag naar ICT-ers op het gebied van Microsoft 365, Microsoft Azure, Linux en Netwerken. Er is nog steeds een tekort aan deze professionals. Het gebruik van Microsoft Cloud is de laatste jaren enorm aan het stijgen en deze trend zal zich voortzetten. Azure Systeembeheerders en Microsoft 365 systeembeheerders waaronder Teams, zijn relatief nieuwe beroepen waar nog veel vraag naar is. ICT-ers met specifieke Linux kennis zijn al jaren in trek, mede omdat deze de basis is voor andere gebieden in de ICT zoals security en IoT.

Bij ITCaS trainen wij jou, zodat jij inhoudelijk goed gekwalificeerd kan zijn. Met deze trainingen krijg je de nodige kennis en vaardigheden om in de praktijk succesvol te zijn.

 

    Over de lessen

  • De lessen zijn Live online interactief
  • De lessen worden 2-3x per week gegeven. Dit kan in overleg
  • Lesduur : 2,5 uur.
  • Lestijden : van 18.00-20.30 uur. In overleg aan te passen.
  • Doorlooptijd van een traject : 3 maanden .

De opleiding Servicedesk medewerker is bedoeld voor werkzoekenden met een uitkering die via omscholing of bijscholing weer op de arbeidsmarkt kunnen komen.

Waaruit bestaat deze opleiding?

  1. IT essentials,
  2. ITIL4 Foundation  
  3. AZ-900
  4. MS-900

Indeling van de trainingen:

1. IT Essentials 

Section Goals/Objectives
Chapter 1 Introduction to Personal Computer Hardware Select the appropriate computer components to build, repair, or upgrade personal computers.
Chapter 2 PC Assembly Install components to build, repair, or upgrade personal computers.
Chapter 3 Advanced Computer Hardware Install and configure components to upgrade a computer.
Chapter 4 Preventive Maintenance

and Troubleshooting

Perform Troubleshooting on personal computers.
Chapter 5 Networking Concepts Explain how computers communicate on a network.
Chapter 6 Applied Networking Explain how to troubleshoot Laptops and other Mobile Devices.
Chapter 7 Laptops and Other Mobile Devices Configure devices to communicate on a network.
Chapter 8 Printers Install a printer to meet requirements.
Chapter 9 Virtualization and Cloud Computing Describe virtualization and cloud computing.
Chapter 10 Windows Installations Install Windows operating system.
Chapter 11 Windows Configuration Perform management and maintenance of Windows operating systems.
Chapter 12 Mobile, Linux, and OSX

Operating Systems

Explain how to configure, secure and troubleshoot mobile, Mac, and Linux operating systems.
Chapter 13 Security Implement basic host, data, and network security
Chapter 14 The IT Professional Explain the roles and responsibilities of the IT Professional.

2.  MS-900 Microsoft 365 Certified Fundamentals

• Cloud Concepts
• Core Microsoft 365 Services
• Security, Compliance, Privacy and Trust in Microsoft 365
• Microsoft 365 pricing and support

3. AZ-900: Microsoft Azure Fundamentals

• Cloud Concepts
• Core Azure Services
• Security, Privacy, Compliance and Trust
• Azure Pricing and Support

 

4.  ITIL4  Foundation

• Introductie van ITIL 4 Foundation.
• Sleutelelementen, concepten en terminologie in ITIL en IT Service Management.
• Vier dimensies die cruciaal zijn voor de vorming van producten en diensten.
• Service value Systeem.
• Zeven leidende principes die een organisatie in alle omstandigheden kan gebruiken.
• Hoe elke activiteit en praktijk waarde creëert in het servicewaardesysteem.

 

 

Aanpak

  • Na aanmelding en acceptatie maak je met de studiecoach/trainer een persoonlijk leerplan.
  • Je gaat aan de slag met de klassikale lessen en het persoonlijk leerplan.
  • Tussen de bijeenkomsten werk je zelfstandig door met het trainingsmateriaal en de oefenomgeving.
  • De studiecoach is beschikbaar om waar nodig te ondersteunen.
  • De (klassikale) lessen worden Live Online gegeven.
  • Je kunt de training volgen vanuit huis of op andere plekken waar je ongestoord kan werken.
  • De trainer geeft live les als in een klassikale omgeving.